Menu

Algemeen nieuws

Enter Shikari brengt ons nieuwtjes

1

De Britse post-hardcoreband Enter Shikari heeft zijn toekomstplannen aan de wereld getoond. In 2015 krijgen we de opvolger van A Flash Flood Of Colour. Vandaag kegen we echter al een klein voorsmaakje van de groep hen nieuwe album.

Het nieuwe album zal de naam The Mindsweep dragen en ziet op 19 januari het licht. Bij een nieuw album hoort natuurlijk ook een tour. Met deze tour komen ze zowel in België als Nederland spelen. Op vrijdag 9 januari kan je in de AB in Brussel al een voorsmaakje krijgen van het nieuwe album. Een dagje later, op zaterdag 10 januari, spelen ze in de Melkweg in Amsterdam.

Lees meer...

Possessed in schrijfmodus

1

possessed-band-2011Voor het eerst in ruim twee decennia mogen we ons aan nieuw materiaal van Possessed verwachten. De legendarische Death Metal-groep onder leiding van vocalist Jeff Becerra, maakte via Facebook het heugelijke nieuws bekend. Met de mededeling "currently writing new material" moeten we het voorlopig stellen. Dat er nieuw werk van Possessed in de maak is, werd al langer geopperd...nu is het dus nagenoeg officieel!

Lees meer...

Stadsschouwburg Antwerpen verwelkomt symfonisch orkest dat live bekende muziek van videospellen brengt

1

Na wereldwijd succes heeft Game Mania eindelijk Video Games Live kunnen strikken. Voor het eerst zakken Tommy Tallarico en zijn symfonisch orkest af naar België. Video Games Live is een twee uur durend concert dat draait om tracks en deuntjes van de meest populaire videogames allertijden. Onder meer themes van Zelda, Sonic, Tetris en Super Mario passeren de revue. Samen met beelden van verschillende videogames, lichtshows en solo artiesten is Video Games Live een echte totaalbeleving. Je wordt als het ware in de games gezogen, meer dan een miljoen mensen wereldwijd kunnen dat ondertussen bevestigen.

Lees meer...

Brugge maakt zich op voor Comedy

1

Brugge maakt zich op voor een pak comedyavonden waar het opnieuw lachen en brullen wordt van jewelste. Knallers als Gili, Xander De Rycke en Gunter Lamoot passeren de revue om uw winter zo lachwekkend mogelijk te maken. Lees het gedicht en laat je gaan.

Lees meer...

Preview: Dubhfest III - OJC De Kouter (Poperinge) - 08/11/2014

1

Als we de programma's bekijken van doorsnee EBM gerichte festivals komen we doorgaans publiekstrekkers tegen als Front242, Neon Judgement of VNV Nation. Niets op tegen uiteraard, maar het lijkt vaak alsof er geen nieuwe bands meer opstaan in het donkere elektronische genre. Niets is echter minder waar. Een mooi voorbeeld daarvan is Psy'Aviah, die toevallig zelfs een nieuw album uitbrengen op 17 oktober. Maar, dat is voor een ander artikel. Ook op vlak van festivals zijn er die kleinschaligheid, vernieuwend zijn en risico's durven nemen hoog in hun vaandel dragen. Eén daarvan is Dubhfest.

Op de eerste editie ontdekten wij bijvoorbeeld Shellcase en waren diep onder de indruk van Diary of Dreams. Ook op de daaropvolgende editie werd de lat vrij hoog, maar vooral alternatief gelegd met o.a. Deviant UK, Star Industry en La Lune Noire. Op 8 november zal dan eindelijk de derde editie plaatsvinden van dit festival, wederom in het gezellige jeugdhuis De Kouter te Poperinge. Wij geven een overzicht van de aantredende artiesten en bands.

Lees meer...

‘Set Things Right’ steunt met nieuw nummer ‘Kom op tegen Kanker’

1

De Antwerpse metalcore band ‘Set Things Right’ stelt trots hun nieuwe single ‘1997’ voor, afkomstig van hun laatste album ‘This Is Home’. De gebroeders Jos (bassist en zanger) en Maarten De Roeck (drummer) schreven dit nummer voor en over hun biologische vader, die het leven liet aan kanker. Met het besef op zak dat ze niet de enigen zijn die iemand dierbaar hebben verloren aan deze vreselijke ziekte, besloten ze de opbrengsten van dit nummer te schenken aan ‘Kom op tegen Kanker’.

Lees meer...

Behemoth pleziert fans met gelimiteerde EP

1

BehemothLogoBlackened Death Metal-groep Behemoth heeft een verrasing in petto. In de loop van volgende maand brengen de Polen de strikt gelimiteerde EP Xiadz op de markt. Van de eerdergenoemde EP zullen amper 2.000 exemplaren op vinyl geperst worden. Xiadz zal bestaan uit drie nooit eerder uitgegeven nummers. Het schijfje zal verkrijgbaar zijn in drie verschillende kleuren: zwart, goud en een combinatie van beide.

Lees meer...

Preview: In Solitude als headliner in JC Kavka

1

InSolitudeSisterOp 25 oktober maakt jongerencentrum Kavka het podium vrij voor de mysterieuze Zweedse band In Solitude. Het is alweer een poos geleden dat we de band nog als headliner zagen in België. Het afgelopen jaar traden ze vooral aan op grotere festivals of in het voorprogramma van bijvoorbeeld Behemoth en Cradle of Filth.

Lees meer...

Ensiferium op tour

1

De Finse folkmetalband Ensiferum heeft de opnames van zijn zesde album achter de rug en bereidt nu de release daarvan voor. Maar geen album zonder tour, dus mogen we ons in het voorjaar verwachten aan de One Man Army Tour 2015.

Lees meer...

1 weekend vroeger en 2 later - GMM en Rock Werchter

1

Laat het nu net eens het discussieonderwerp van de maand zijn. Graspop Metal Meeting en Rock Werchter verschuiven beiden een week dichter bij 1/1/2015 en verder van 31/12/2015. Met andere woorden, beide festivals zijn een week vervroegd. Werchter valt in het standaard GMM weekend en GMM, tjah die valt gewoon heerlijk samen met Hellfest. Het wordt voor iedereen opnieuw keuzen. Ga ik naar eigen land of zak ik af naar Hellfest? Of zak ik af naar een ander festival ... want ja hoor, in dat weekend vallen er toevallig meerdere events.

Lees meer...
Top UK Bookmakers b.betroll.co.uk betfair
Will Hill UK www.w.betroll.co.uk Bookies