Menu

Algemeen nieuws

Leffingeleuren 2014: 8 beweegredenen om te gaan dit jaar

1

Leffingeleuren ging in 1977 van start met volgende groepen SIMPLE BLUES INCORPORATE, JARDON LANE, PARASAR, WASO. Doorheen de jaren is het festival uitgegroeid tot een vaste waarde in Leffinge en kijken bewoners en bezoekers in september steeds weer uit naar een nieuwe editie. Het festival geeft de kans aan vooral nieuwe groepen of bijna gevestigde waarden om hen gading te doen. Hiernavolgend enkele tips waarom je zeker moet afzakken naar Leffingeleuren.

Lees meer...

Desertfest 2014: meer namen

1

desertfest logoDe affiche van Desertfest, dat doorgaat in TRIX op 10,11 en 12 oktober , begint stillaan vorm te krijgen. De line-up zag er nu al heel veelbelovend uit. Klinkende namen op de affiche zijn: Brant Bjork, Electric Wizard, Fu Manchu, Karma To Burn, Truckfighters, Valley of The Sun, Your Higness en ander veel moois. Uiteraard moeten er nog een heel pak worden toegevoegd.

Lees meer...

Metaldays 2015: de eerste namen zijn er

1

Dat Metaldays in 2015 verder gaat dat wisten we al ... vandaag werden de eerste namen gereleased. Hou jullie vast metalheads want hier komen ze, recht uit de jaren '80 & '90

1. DEATH ANGEL
  2. MOONSPELL
  3. ROTTING CHRIST
  4. NE OBLIVISCARIS
  5. NOCTIFERIA
  6. SACRED STEEL
  7. WEHRMACHT
  8. BUTCHER BABIES
  9. AVATAR
  10. HIRAX
  11. INTERNAL BLEEDING
  12. ADAM BOMB
  13. THE DEVIL
Lees meer...

Vier nieuwe namen voor Pandafest 2014

1

Vorige week maakten ze al een eerste reeks namen bekend: Steak Number Eight, Diablo Blvd., Evil Invaders, King Hiss, John Coffey (NL), Asidefromaday (FR), Oathbreaker, Moments, Homer. Deze week kondigen ze trots 4 nieuwe namen aan. Zullen dus ook aantreden: Feed The Rhino (UK), Set Things Right, The Setup, Knives to a Gunfight.

Lees meer...

Deleyaman exclusief in Art Base Brussel op 11 oktober

1

Op zaterdag 11 oktober zal Deleyaman een exclusief optreden geven in de Brusselse Art Base. Tijdens het optreden zal Deleyaman songs ten gehore brengen van het nieuwe album ‘The Edge’ dat deze zomer is uit gekomen. Nieuwe single is de track Frans/ Engelstalige track ‘Murdered Days’

Lees meer...

Kingfisher Sky (NL) brengt nieuwe CD 'Arms Of Morpheus' uit op vrijdag 24 oktober; releaseparty in Paard Den Haag

1

Arms of Morpheus is Kingfisher Sky‘s meest veelzijdige album tot nu toe. Invloeden uit de pop- en wereldmuziek (Ierse folk en Oosterse invloeden) worden vermengd met klassiek en progressieve rock. Mede door het gebruik van piano, mandoline, tin whistle, Ierse Bouzouki, draailier en strijkinstrumenten heeft de zevenkoppige band uit Den Haag een even uniek als herkenbaar eigen geluid gecreëerd. Arms Of Morpheus verschijnt op vrijdag 24 oktober (via Suburban); die avond vindt ook de releaseparty in Paard Den Haag plaats. Hier is alvast de openingstrack Hypnos van het nieuwe album te horen. De eerste single volgt in de tweede helft van september.

Lees meer...

Nieuwe clip van Fatal Casualties online

1

Electro liefhebbers moeten beslist eens het nieuwe vinyl album Psalm gaan ontdekken via volgende link: http://sejarecords.bandcamp.com/album/seja-07-fatal-casualties-psalm. "Psalm" op Spotify is terug te vinden via deze link.

En uiteraard de nieuwe video 'SITM' afkomstig  van het nieuwe Psalm album mag niet ontbreken. Bekijk de clip hieronder.

Lees meer...

THE KINKS THE ANTHOLOGY 1964-1971 - 50th Anniversary Box Set - Uit op 31 oktober

1

Voor het eerst verschijnt er een volledig overzicht van de eerste jaren van de carriere van The Kinks met nummers uit de 60ies en vroege 70ies op het Britse Pye label.  De verzorgde box bevat 5 cds met daarop meer dan 100 geremasterde nummers uit de Pye catalogus waaronder oa. ‘You Really Got Me’, ‘Stop Your Sobbing’, ‘All Day And All of the Night’, ‘Till The End of The Day’, ‘A Well Respected Man’, ‘Sunny Afternoon’, ‘Dead End Street’, ‘Waterloo Sunset’, ‘David Watts’, ‘’Days’, ‘Picture Book’ of ‘The Village Green Preservation Society’. Maar ook backing tracks, zeldzame  demos, interviews, en 25 nooit eerder geziene alternate mixes en rarities. Daarnaast bevat de box ook uiterst verzorgde liner notes en een aantal uitzonderlijke visuals (en een vinyl-single als bonus).

Lees meer...

Yusuf / Cat Stevens - Tell 'Em I'm Gone, album en concerttour

1

Legacy Recordings zal binnenkort (op 24/10) het eerste nieuwe album van de man releasen in 5 jaar tijd,Tell ‘Em I’m Gone. Het album bevat 10 nieuwe studio opnames waaronder 5 eigen nummers en 5 zorgvuldig gekozen covers. Tell ’Em I’m Gone bevat bovendien muzikale bijdragen van levende legend Richard Thompson, blues harmonica legende Charlie Musselwhite, singer-songwriter Bonnie ‘Prince’ Billy, Tuareg groep Tinariwen, en guitarist Matt Sweeney.

Het album werd trouwens deels opgenomen in de ICP studios te Brussel en geproduced door Yusuf en Rick Rubin. De schrijver en vertolker van classics als oa “Wild World,” “Peace Train,” “Father and Son” en “Morning Has Broken” staat 9 november in Vorst Nationaal !

Preview Manifiesta

1

banner manifiesta nl klAl reeds het vijfde jaar op rij wordt op het voorlaatste weekend van september Manifiesta georganiseerd. Naar goede gewoonte vindt dit plaats op het gezellige festivalterrein van Bredene nabij het strand. Een festival voor jong en oud en met een ongeziene variëteit die zich niet enkel beperkt tot muziek. Zoals Angela Davis, Amerikaans symbool van de strijd tegen racisme. Maar ook muzikaal slaagt de organisatie er elk jaar opnieuw weer in om u een enorme verscheidenheid aan acts aan te bieden, de perfecte plek om lokale en minder lokale bands te leren kennen. Het is heel moeilijk om er maar enkele uit te kiezen, maar ik heb mijn best gedaan om de onmisbare eruit te halen .

Lees meer...
Top UK Bookmakers b.betroll.co.uk betfair
Will Hill UK www.w.betroll.co.uk Bookies