Menu

Algemeen nieuws

‘Set Things Right’ steunt met nieuw nummer ‘Kom op tegen Kanker’

1

De Antwerpse metalcore band ‘Set Things Right’ stelt trots hun nieuwe single ‘1997’ voor, afkomstig van hun laatste album ‘This Is Home’. De gebroeders Jos (bassist en zanger) en Maarten De Roeck (drummer) schreven dit nummer voor en over hun biologische vader, die het leven liet aan kanker. Met het besef op zak dat ze niet de enigen zijn die iemand dierbaar hebben verloren aan deze vreselijke ziekte, besloten ze de opbrengsten van dit nummer te schenken aan ‘Kom op tegen Kanker’.

Lees meer...

Behemoth pleziert fans met gelimiteerde EP

1

BehemothLogoBlackened Death Metal-groep Behemoth heeft een verrasing in petto. In de loop van volgende maand brengen de Polen de strikt gelimiteerde EP Xiadz op de markt. Van de eerdergenoemde EP zullen amper 2.000 exemplaren op vinyl geperst worden. Xiadz zal bestaan uit drie nooit eerder uitgegeven nummers. Het schijfje zal verkrijgbaar zijn in drie verschillende kleuren: zwart, goud en een combinatie van beide.

Lees meer...

Preview: In Solitude als headliner in JC Kavka

1

InSolitudeSisterOp 25 oktober maakt jongerencentrum Kavka het podium vrij voor de mysterieuze Zweedse band In Solitude. Het is alweer een poos geleden dat we de band nog als headliner zagen in België. Het afgelopen jaar traden ze vooral aan op grotere festivals of in het voorprogramma van bijvoorbeeld Behemoth en Cradle of Filth.

Lees meer...

Ensiferium op tour

1

De Finse folkmetalband Ensiferum heeft de opnames van zijn zesde album achter de rug en bereidt nu de release daarvan voor. Maar geen album zonder tour, dus mogen we ons in het voorjaar verwachten aan de One Man Army Tour 2015.

Lees meer...

1 weekend vroeger en 2 later - GMM en Rock Werchter

1

Laat het nu net eens het discussieonderwerp van de maand zijn. Graspop Metal Meeting en Rock Werchter verschuiven beiden een week dichter bij 1/1/2015 en verder van 31/12/2015. Met andere woorden, beide festivals zijn een week vervroegd. Werchter valt in het standaard GMM weekend en GMM, tjah die valt gewoon heerlijk samen met Hellfest. Het wordt voor iedereen opnieuw keuzen. Ga ik naar eigen land of zak ik af naar Hellfest? Of zak ik af naar een ander festival ... want ja hoor, in dat weekend vallen er toevallig meerdere events.

Lees meer...

Programma van Speedfest #9 en uurschema bekend

1

"Of we achterover kunnen leunen nu het programma rond is met de toevoeging van The Shrine, Death Alley en Herder?” Peter Pan Speedrockfrontman Peter van Elderen fronst zijn wenkbrauwen. “Nauwelijks. Er valt immers nog genoeg te doen voor de komende editie van Speedfest. Maar de line-up is wel altijd een moeilijke puzzel voor ons. Elk jaar weer! Bassist Bartmann, drummer Bart en ik zijn namelijk zeer kritisch bij de selectie van acts die op Speedfest spelen. Daarbij hanteren we het motto no fillers, just killers! Pas als we unaniem een band 100% Speedfestwaardig achten, gaan we ervoor. Zoals voor The Shrine, die we speciaal uit Amerika laten overvliegen omdat we fan zijn van deze geweldige band. En ook Herder en Death Alley zijn te gek, dús welkom.”

Lees meer...

Isaiah Owens overleden

1

isaiahowensIsaiah Owens, de keyboard speler van Jack White is onverwacht overleden in Mexico. Hij was amper 38 jaar jong. Naast bandlid van Jack White, was Isaiah in het verleden ook lid van The Mars Volta. De tournee in Mexico werd dan ook afgelast. Jack White zou aantreden op 16 november in Vorst Nationaal.

Lees meer...

Generation Kill & DMC: genre-overschrijdende samenwerking

1

250px-Rundmc 2In interviews met zowel Nuke the Fridge als 943 The Shark, maakte Run-D.M.C.-boegbeeld Darryl 'DMC' McDaniels opmerkelijk nieuws bekend. De legendarische hiphopper plant een samenwerking met Generation Kill, de groep rond voormalig Exodus-zanger Rob Dukes. De samenwerking zou luisteren naar de naam The Killer King. Op verdere informatie rond dit project, blijft het voorlopig wachten.

Lees meer...

Interview met Tanzwut (NED)

1

In 2015 zal de band Tanzwut optreden op het legendarische Trolls et Légendes festival te Bergen. Het zal een warm onthaal worden, mits er elke twee jaar zo’n 30.000 mensen afzakken naar dit drie dagen durende festival. Tijd dus om Tanzwut een paar vragen te stellen!

Als mijn inlichtingen kloppen, zou Tanzwut ontstaan zijn uit Corvus Corax (want sommigen onder jullie wilden wel eens wat anders uitproberen). Klopt dit of kunnen jullie vertellen hoe het exact gebeurd is?

Lees meer...

Skinless werkt aan nieuw album

1

468147f190351030385e3199bb3841d9Het New Yorkse Skinless is sinds de zomer van 2013 terug actief. Over een mogelijk nieuw album bleef het echter lange tijd stil. Nu is het eindelijk zover, de opvolger van het uit 2006 daterende Trample the Weak, Hurdle the Dead werd eerder deze maand officieel aangekondigd. Het eerste studioalbum in maar liefst acht jaar wordt in de lente van volgend jaar via Relapse Records uitgebracht.

Lees meer...
Top UK Bookmakers b.betroll.co.uk betfair
Will Hill UK www.w.betroll.co.uk Bookies