Grensrock 2010

12 oktober 2010

Het is het derde jaar dat ik als backstage member aanwezig was op Grensrock en ik kan wel meedelen dat deze editie één van de grotere publiektrekkers was in jaren. Met bands als Customs, Daan, Discobar Galaxie, Dez Mona en nog veel meer wist de organisatie de weide 2dagen lang vol te laten lopen met jong en oud.

Customs: De Customs werden bekend door hun eerste hit “Rex” die maar liefst 7 weken in de ultratop 50 bleef staan en de eerste plaats kreeg in De Afrekening. Customs wist op Grensrock een show neer te zetten waar pop gecombineerd werd met rock en stevige melodieën. De bandleden waren gehuld in strakke pakken zoals we wel meer gewend zijn van hun.  Mede door de combinatie van hun muzikale kennis, strijdvaardigheid en uiterlijk leek de weide langzamerhand goed vol te stromen. Vooral jong volk bleken hun doelpubliek te zijn.

The Van Jets:De band die festivals als Rock Werchter, Pukkelpop  en Dour mag aandoen kreeg de kans om ditmaal in Menen ook eens hun show voor het publiek uit de doeken te doen. Menig harten gingen tekeer slaan toen de eerste noot van dit fantastische duo door de speakers klonk. Zowel de jonge als de oude generatie bleek fan te zijn van deze groep. The Van Jets wisten telkenmale op het gepaste moment de mood erin te brengen.

De bandleden deinsden er niet voor terug om op diverse momenten zich eens op handen te laten dragen door het publiek. Deftige crowdsurfs kwamen er niet van maar de band wist alvast zijn publiek goed te entertainen.

Deze muziekgroep heeft een dijk van een optreden neergezet die nog langs zal blijven nazinderen in de hoofden van mening Grensrock liefhebber. Ook de organisatie zal deze show vermoedelijk niet vlug vergeten.

Sound Of Stereo: Een echte liefhebber was ik niet van deze band. Ik hou het liever op bands waar gitaren, drums en echte zang de bovenhand nemen, helaas bleek bij dit duo vooral de platenspeler zijn werk te doen. Met stevige Electro muziek was het publiek bij 30° Celsius al vlug weer op de been om te gaan springen en swingen. De organisatie van Grensrock was blijkbaar zeer zeker van hun stuk om deze band op dit vroege uur te laten draaien, en gelijk hadden ze want Sound Of Stereo wist zijn publiek een uur lang van ambiance en deftige mixen te voorzien.

Daan: Deze man kan al gezien worden als monument binnen de Belgische muziekgenres. Daan weet zonder problemen het publiek mee te trekken op zijn horde en kwam bij deze editie aangelopen in een blauw plak. Fel blauw weliswaar. Daan bracht elektronische muziek in combinatie met stevige gitaarritmes en drums. Tijdens zijn optreden op Grensrock bracht hij zowel rustigere nummers als de meer dansbare nummers die we van hem gewend zijn.