MUDI: Afgelikte poprock tot gelikte rock - 28/06/2015

Tom V    29 juli 2015

Kensington, Kensingwie? Kensingwat? Kan zingen hoe? Hoeven we voorgaande band, waarvan de eerste vernoeming de juiste is, nog aan jullie voor te stellen? Deze poprockband afkomstig uit Utrecht speelt alle meisjes letterlijk plat en ook mannelijk schoon gaat er graag voor door de knieën. Sinds 2010 zijn ze onophoudelijk zalen kapot aan het spelen en wijken ze geen meter van hun fans. Stevige liveshows, meezingers en goede albums zijn maar enkele kenmerken van wat deze heren te bieden hebben aan de volgers. Of die volgers/fans ook daadwerkelijk jaren zullen blijven plakken is nog maar de vraag want wie de groep nog nooit heeft opgezocht, heeft gehoord of heeft horen benoemen zal ook niet weten wie ze zijn.

Wie het wel wist, dat was de organisatie van de muzikale dinsdagen te Ieper. De band mocht aantreden afgelopen dinsdag 28/07/2015 als tweede op de line-up en een goed gevuld plein zorgde voor de nodige afleiding.

Van puntje tot naaldje gedraad

Dat de band alles in het werk had gesteld om zo goed mogelijk promotie te maken was duidelijk. Een strak tijdschema, geen bisnummers en een goed uitgekiemde merchandising tent moesten er voor zorgen dat de heren die hiervoor al vernoemd werden duidelijk in het straatbeeld zouden verschijnen. Hysterische Kensington fans bleven nog even uit tot de eerste noten ingezet werden maar dan was het hek van de dam. Wij zagen halve orgasmes passeren toen de zanger een stap naar voor of achter zette en de aanwezige heren … enfin die genoten uiteraard mee van de band (of de fans?).

Hoewel alles zeer gestroomlijnd in elkaar zat maakt de band toch tijd voor persoonlijke interactie met het publiek en dat is leuk. Geen afgedraaide platenspeler gisteren zoals eerder bij Meuris gebeurde maar wel ludieke gesprekken over de prachtige locatie en de grote groep aanwezige fans. Een smartphone shot mocht hierbij uiteraard niet ontbreken van één van de artiesten.

We zeiden het eerder al, alles zit van het puntje tot het naaldje gedraad en naarmate het einde vordert ontdekken we steeds meer de rock in het gebeuren. Alsof de band toewerkt naar de headliner van die avond, namelijk ACinDC. Met zware drums sluit de band het gehele plaatje af en rest er de fans alleen nog maar een nazinderend getuur in de oren. Of voor degene die geld op zak hebben, de Merchandise stand.

Van poprock naar Rock

Na het aftreden van Kensington zagen we het publiek stilletjes aan veranderen. Fans van de eerste rij werden afgelost door het oudere publiek en luisteraars van achteraan begaven zich met mondjesmaat naar voren. Om 22u00 stipt schalden de eerste elektrische stoten door de boxen. Het was tijd voor ACinDC. Deze band, opgericht met ex-leden van Action in DC, weet hoe het moet.

Met de ogen dicht lijkt het alsof de zanger echt voor ons staat. Met de ogen open lijkt hij echter iets jonger maar dat doet er niet toe. Zo blijven ook wij ons jong voelen.

De oude knarren van AC/DC werden deze avond voor de gelegenheid even vervangen door jonger geweld. Toppers als Whole Lotta Rosa, Shoot To Thrill & Shot Down In Flames werden verwerkt als het topje van de roze zalm in hun setlist. Uiteraard mocht de stripstease van onze tribute Angus Young niet ontbreken deze avond en dit zorgde voor een uitzinnig gejuwel vanuit het publiek.

ACinDC is zo’n tribute band die de aandacht verdient die ze niet krijgen

Hoewel de groep al meerdere malen tenten heeft platgespeeld blijft hun facebook like teller beschamend laag staan. Fans van het eerste uur zullen ze volgen maar passanten kennen ze vermoedelijk nog niet. Deze tributeband doet wat ze moeten doen en dat is coveren op hoog niveau. Heb je deze heren nog niet gezien? Ga ze dan bekijken!

Muzikale Dinsdagen zet volgende week, dinsdag 4/8/15, hun laatste muziekdag in en dat doen ze samen met Roxie Horse, The Devilles, Urbanus en De Fanfaar en Lisa Smolders. Het uurschema vindt je hieronder

19:00 Roxie Horse
20:00 The DeVilles
21:30 Urbanus en De Fanfaar