Life Of Agony - Madball - Bark De Mast-Torhout op 20/11/16

Erwin Poppe    23 november 2016

Toen eindelijk de storm buiten ging liggen brak er eentje aan in De Mast te Torhout. Vanavond stonden een van New Yorks Finest “ Life Of Agony & Madball” geprogrammeerd met als voorprogramma het Antwerpse BARK

Om 19u45 begon BARK aan hun energieke, agressieve en strakke set met vooral werk uit hun nieuwste CD “Voice Of Dog”. Jammer dat de band in West-Vlaanderen nog niet zo gekend is want dit zag je aan de tot dan nog maar matige opkomst en reacties. Deze band verdiende zeker een plaatsje op deze affiche. Een band om in de gaten te houden.

Na een te korte set van BARK, naar mijn mening, was het de beurt aan de eerste New Yorkse band Madball, deze manen draaien nu toch al zo een kleine dertig jaar mee in de New Yorkse Hardcore Scene. Hun set was een mengeling van hun klassieke nummers en laatste Cd “HardCore Lives” die toch ook al zo een 2 jaar uit is. De zaal was toch al iets meer gevuld nu en de eerste CrowdSurfers zette de security aan het werk waardoor het algauw een waar feestje werd.. Zanger  Freddy Cricien wist het publiek goed te bespelen waardoor de temperatuur in de zaal steeg tot Tropische waarden.

Om 22u00 begon Life Of Agony aan hun set, de band waar iedereen voor gekomen was want op dat moment waren er zo een dikke 800 fans aanwezig in de zaal. Openen deden ze met “River Runs Red & This Time”, 2 klassiekers in hun genre. Dit was een van hun beste shows die ik de laatste jaren mocht aanschouwen van LOA. Ongeveer halfweg  de set was het tijd om de verjaardag van gitarist Joey Z. te vieren en de verjaardagstaart boven te halen. Na Lost at 22”  was het tijd om een nieuw nummer los te laten, “Dead Speak” het uit de cd A Place Where There’s No More Pain”die gepland staat voor April 2017. Na dit nummer werden er nog enkele klassiekers gespeeld  waaronder  “Through & Through en Underground Zoals ik al eerder aanhaalde en nu bevestig, dit is de beste show die ik van Mina, Joey, Alan en Sal heb gezien de laatste jaren, dit smaakt naar meer.

Ten slot nog eventjes VZW Strike en Biebob Concerts bedanken om die gasten naar het verre Torhout te halen( toch voor sommige fans) Thanx Anthony . De volgende show van VZW Strike is het MTV’s Headbangers Ball op zondag 11/12/16 met o.a. Iced Earth en Ensiferum. Be There.