Malevolence - Self Supremacy

Tom V    19 mei 2017

Er zijn 2 soorten fans als we over Malevolence spreken, namelijk de liefhebbers die ze graag horen en dan hebben we de mensen die doen alsof ze ze graag horen maar liever aan de bar hangen. Voor die laatste groep is er goed nieuws en voor de eerste groep nog beter nieuws want ze komen over de brug met nieuw materiaal en dat nieuwe materiaal wordt vandaag op jullie losgelaten.

4 jaar na de release van Reign of Suffering komen ze nu met Self Supremacy op de proppen.Door de release enerzijds hen steengoede debuut album en anderzijds de geweldige live shows staat de band gekend omwille van hun riffs en breakdowns. Het is nu aan hen om beter te doen dan de vorige en ons opnieuw versteld te doen staan.

Openen doen ze met de titeltrack en meteen is ons duidelijk geworden dat ze niets veranderd hebben aan het concept. Ze blijven vasthouden aan de roots die ze in een eerder album hebben gevestigd en werken ondertussen verder aan een grovere fine tuning van het concept.  Doorheen het album horen we ook enkele special guests, namelijk Andrew Neufeld vanComeback Kid tijdens de track Wasted Breath en artiest Alex and Konan‘s. Samen zorgen ze voor de meerdere perfectie binnen het geheel.

Als we het album verder bekijken komen we keer op keer steengoede tracks tegen waar al headbangend willen op verder genieten. We kunnen onze conclusie dan ook heel snel trekken en de volledige plaat over dezelfde kam scheren: dit is een BOM van een plaat die de bijna-fans direct over de streep zullen trekken. Fans van het eerste uur kunnen gewoon languit genieten.