Mark My Way - The Big Game

Tom V    18 augustus 2017

Afgelopen weekend was Ieperfest aan de beurt. Het festival in Vlaanderen waar hardcore post vat en prominent prijkt op de line-up. Mark My Way mocht daar eveneens tussen pronken en maakte van die aanwezigheid dan ook gebruik op hen nieuwste CD “The Big Game” te promoten. Die releaseshow hebben we helaas gemist maar het album, dat werd vlotjes afgeleverd ten huize Snoozecontrol.

Mark My Way brengt met de CD “The Big Game” een gewaagd huzarenstukje hardcore af aan zijn luisteraars. Wellicht zal de release van deze EP ook iets te maken hebben met de aanwezigheid op Ieperfest want we geven het voorhand al mee … we zijn er weg van!

Zelf omschrijven ze het genre als “Melodic Hardcore with Rap influences” en daar kunnen we alleen maar in volgen. Het album opent zeer stevig en de instrumentale ondersteuning is danig aanwezig dat de hechtingen spontaan uit mijn been begonnen te springen. Wat een zalig gevoel was dit. Na weken van stilzitten door mijn fietsongeval begon alles plots hard te kloppen. De melodieuze interacties zorgen voor de feeërieke intermezzo’s tussen al dat grof geweld door.

De combinatie van sing-along’s tracks en het rap gebeuren zorgt er eveneens voor dat je al luisteraar lekker kan meebrullen op de refreinen als je ze éénmaal kent. Een lyric boekje bij een eerste luisterbeurt is dus zeker aan te raden maar geen must. Je leert het zo ook wel … of zak gewoon op 9 september 2017 af naar de Vort’n Vis te Ieper

We moeten natuurlijk altijd kritisch zijn en elke band heeft wel zijn minpuntje op een album, althans bijna elke band. Bij deze heren is het wat ver te zoeken maar op sommige vlakken mis ik de vlotte overgang van het schreeuwerige naar de clean vocals. Volgens ons kan daar wel nog wat aan gewerkt worden maar het stoort helemaal niet. We vermoeden zelfs dat live dit euveltje niet eens zal opvallen.

Conclusie: een pareltje of een meesterwerk werd niet afgeleverd maar dat de heren de goede weg op gaan en als ze door doen wellicht nog verder zullen geraken is een feit. We staan als een blok achter hun en kijken al uit naar één van de toekomstige live shows.