Trail Of Blood - Muziekcafé Twilight, Oostende - 08/02/19

Koen Asaert    10 februari 2019

Het Duitse metalkwartet Trail Of Blood uit Parchim in Mecklenburg–Vorpommern bestaande uit vocalist en gitarist Florian Ewert, gitarist David Hallmann, bassist en backgroundvocalist Tobias Foedisch en drummer Andy Herrmann schippert tussen thrash en melodic death metal. In 2015 bracht de band haar eerste album “Savage tales from the spineless” uit, geïnspireerd door de duisternis van de menselijke ziel. In 2017 volgde het tweede album “Judas Evangelion”, waarin de figuur van Judas, de verrader centraal staat.

Onder een felle rode gloed en iets later dan voorzien startenTrail Of Blood hun eerste buitenlands optreden in het gezellige muziekcafé Twilight. Van zenuwen valt weinig te merken. Trail Of Blood mag dan wel nog een relatief onbekende band zijn, aan muzikaal vakmanschap ontbreekt het hen alleszins niet. Muzikaal krijgen we zeer degelijke harsh melodic thrashy metal voorgeschoteld . De set omhelst een reeks van catchy songs zoals Ov Lambs And Snakes, Summon All Hate, Bloodstorm en Cult. Al misten we een echt hoogtepunt.

Op basis van dit optreden en na het nogmaals beluisteren van beide albums kunnen we gerust concluderen dat Trail Of Blood een band met potentieel is, die het verdient om op grotere podia te spelen. De band hanteert een catchy trashy stijl, die weliswaar geen originaliteitsprijs zal winnen, maar doet dit met zo’n enthousiasme en vakmanschap dat we verlangen naar meer. Hopelijk zoekt Trail Of Blood het experiment op om zich beter te onderscheiden van andere bands die zich in hetzelfde muzikaal vaarwater bevinden.

Facebook / Website