Hell:Sector – Doombringer EP (DSBP Records)

Koen Asaert    12 april 2019

Hell:Sector brengt een stukje van de hel mee op aarde. Het is het stukje van de hel waar gedoemde zielen dansend op Hell:Sector in de vlammen opgaan. “Doombringer” is het infernale sluitstuk van een ep trilogy bestaande uit “The Rise Of The Apocalypse”, “The Violent Breed” en nu dus “Doombringer”. Hell:Sector is een Noorse industrial/aggrotech/metal band bestaande uit C. Paulsen (Vocals, gitaar, programing, synth, songwriting en teksten), T. Larsen ( gitaar) en E. Eilertsen (live keys, mixing en mastering), die voorlopig nog weinig bekend is, maar waarvan we in de toekomst ongetwijfeld nog veel van zullen horen.

The Comming Of The Antichrist (intro) is een duistere intro, die weinig goeds belooft. Scream For The Apocalypse valt met de deur in huis met hevige snelle industrial/ aggrotech ondersteund door een zwaar gitaargeluid en apocalyptisch geschreeuw. Dit is boosaardige muziek voor het duiveltje in elk van ons. In Kill-Slaughter-Repeat hoor ik zowel invloeden van Suicide Commando als van Agonoize en zelfs van Combichrist. Het nummer is misschien net iets te druk om een echte dansvloervuller te worden, maar is verder’ a great fucking song’. Nautilus (When Flesh And Steel Unite) heeft dan weer meer potentieel om een echte clubhit te worden. Lucifer staat aan de draaitafel en tracteert ons op verschroeiende beats en infernaal gezang. Theocracy Death Clock klinkt als puike industrial metal, en doet vermoeden dat Hell:Sector live zeer de moeite is. In ReHumanize lokt C. Paulsen ons met onmenselijke stem naar een plakkerige dansvloer in een schaarsverlichte undergroundclub.

“Doombringer” is met zijn mix van industrial, aggrotech en metal een ideale soundtrack bij onze neerwaartse spiraaldans naar de hel. Een aanrader voor liefhebbers van Suicide Commando, [SITD], Dawn Of Ashes en Agonoize.