Auger - From Now On I (darkTunes Music Group)

Koen Asaert    13 oktober 2019

“From Now On I” is het langverwachte tweede album van het Britse hypermelodische, dynamische, donkere rockduo Auger bestaande uit. De twaalf nummers die “From Now On I” vormen, vertellen diep emotionele verhalen over belangrijke menselijke ervaringen en de daaruit voortvloeiende gevoelens van belofte en wantrouwen, van hoop en angst, van geleden pesterijen en uiteindelijk verkregen kracht. Auger is enorm trots om dit album te presenteren, dat zowel een plezier als een catharsis was om te maken.

In het intense dark rock nummer Don't Look Back maak ik voor de eerste keer kennis met Auger en het niet onprettige stemgeluid van Kyle J. Wilson. Titelsong From Now On I klinkt niet slecht maar is meer een gewone midtempo rocksong dan een diepgaande dark rock track. Ook I Declare is een goede meer mainstream rocksong, ditmaal met progressive invloeden. Find My Own Way Out is al een aantal tinten donkerder en doet wat denken aan een catchy kruising tussen Mesh en De/Vision. Do Not Wake blijkt een interessante synthrocksong die het midden houdt tussen Depeche Mode en Placebo. Be Careful rockt met een meeslepende synthpopmelodie, die ook weer aan Depeche Mode doet denken.

Het pakkende When We Are Apart schippert tussen waverock en synthpop. Alone neigt dan weer duidelijker naar synthpop. They’ll Find You kent een dark electro begin maar ontwikkelt zich tot een stevig rocknummer door het excellente gitaarwerk van Kieran Thornton. Feline is een aanstekelijke donkerromantische rock song met sympathieke synthsequenties. Outcast Boy blijkt een geslaagde fusie van Britpop en synthrock. In Altum tenslotte biedt een schitterende rockcompositie met wave en progressive elementen.

Auger brengt 12 heel mooie donkerromantische composities die schipperen tussen rock en synthpop. Voor mijn part mocht het allemaal nog enkele tinten donkerder zijn. Anderzijds, zou het zeer goed kunnen, dat deze melodieuze genre-overschrijdende synthrock met een zwarte rand, net omdat het niet overdreven zwaar en duister is, bij een breder publiek aanslaat.

Beluister en koop het album hier.

Website / Facebook