Dyscordia + Vanden Plas - 21/12/2014

Tom V    24 december 2014

Dyscordia moeten we wellicht niet meer voorstellen aan jullie. Deze Izegemse band is bezig aan de opbouw van een repertoire om u tegen te zeggen en deze avond mochten ze spelen in het voorprogramma van Vanden Plas. Een geweldig publiek en uitmuntend frisse buitentemperatuur zorgden ervoor dat het kookpunt binnen langzamerhand aan een stijging bezig was. Opvallend deze avond was dat er heel wat Dyscordia fans aanwezig waren en dat de merch stand gretig aan het draaien was. Benieuwd wat er zou gebeuren mocht deze band die avond als headliner hebben aangetreden …

Laten we even kijken naar de show … niets op aan te merken! De heren hebben voldoende podium ervaring opgedaan waardoor de heerlijke wisselwerking tussen de gitaristen de top of de bill was. Ook de fans waren aangeslagen op een positieve manier. Uitbundig meebrullend is misschien veel gezegd maar je merkte duidelijk dat iedereen er zin in had. Zelfs Vanden Plas bezoekers konden zich bekoren bij het aanhoren van deze muziekgroep.

Wie de gehele set uitgeluisterd heeft mocht zich gelukkig prijzen want op het einde brachten ze nog een exclusief nummer in primeur. De track zal verschijnen op hun nieuwe album in 2015. Afwachten dus. Voor zij die er niet bij waren, het klonk geweldig!

Het was tijd voor Vanden Plas. Na zo’n opwarmer van formaat was het dus tijd om het publiek warm te blijven houden en wij hadden er alle vertrouwen in. Deze progressieve metalband had de keuze rijk om te kiezen aan een setlist maar zorgden ervoor dat er een heerlijke mix gebracht werd tussen jonge en oude tracks. Zanger Andy Kuntz heeft samen met zijn leden het beste van het beste gegeven maar Dyscordia wint steevast op vlak van sfeer. Toch nog een pluimtje voor de toegift van de band Christ0 en Postcard To God die heerlijk magistraal klonk!

De organisatie van Alcatraz heeft hiermee opnieuw een pluimpje verdiend op die overvolle hoed. Jullie zetten als organisatie metal op de kaart in Kortrijk en we hopen dat jullie dit blijven doen.