Wulf of Collision - Between Here and Sowhere Else

Tom V    28 december 2014

Wulf of Collision is een Belgisch/Britse hardrock band waarvan hun thuisbasis Hoogstraten is (België). Ze brengen ons een potje rock ’n roll, blues en hevige metal. Eerder mochten ze al aantreden als support voor Halestorm en behaalden ze een finaleplaats op Puntpop. In 2012 mochten ze de finale een kopstoot geven van The Global Battle of the Bands. Kortom, deze band weet het wel te kloppen in het wereldje.

In juli van dit jaar betraden ze de Foel Studio te Wales om hun debuut album op te nemen. De releaseshow hiervan was op 22 november en de cover werd gemaakt door Colin Michael Ashcroft ART. De albumhoes is geen fluthoes maar ééntje om je vingers bij af te likken. Het drieluik maakt meteen duidelijk dat ze niet alleen werk steken in hun muziek maar ook in de merchandising.

Openen doet het album met Silent Asylum. De vocalen van Yannick Woestenborghs klinkt heerlijk als opener voor dit album. Ik heb er onmiddellijk zin in en draai mijn versterker zijn volume knop wat harder. Tijd aan de zanger om te tonen wat hij kan. De muzikanten werken in een trager tempo en de vocalen krijgen ineens een compleet andere dimensie voorgeschoteld.

Mijn luchtgitaar staat klaar, mijn luchtdrums zijn geïnstalleerd en ik geef voor mezelf het beste van het beste want dit album blijft gewoon nummer na nummer doorknallen. Prachtige overgangen voorzien de luisteraar van puur intens genot. Wie zich verwacht aan éénzijdig album is gretig mis. Elke track opent op zijn eigen unieke manier wat zorgt voor een heerlijke creatie van diversiteit. Het album schippert constant tussen de grenzen van blues, metal en rock ’n roll waardoor een classificatie in één specifiek genre quasi onmogelijk wordt geacht.

Conclusie: Wulf of Collision heeft een pracht debuut album opgenomen dat zonder meer het daglicht mag zien. Ideaal als kerstgeschenk of verjaardagscadeau voor een ware liefhebber. Muziek van eigen bodem zoals het hoort, sterk stevig en zonder graten! BAM EROP.