Glossy Jesus - The Hunt

Tom V    3 februari 2015

Glossy Jesus was oorspronkelijk een singer/songwriter duo. Doorheen de jaren is deze band echter uitgegroeid tot een heuse vierkoppige indieband die hen release show in Paradiso moeiteloos uitverkoopt. In het voorjaar van 2013 rondden ze zonder gêne de opnames van The Hun af tot de zanger/gitarist van de band betrokken geraakt bij een zwaar verkeersongeluk. Logisch gevolg is dat de release uitgesteld moest worden tot 2015.

Tijdens die kalme periode maakte de band gebruik van de tijd om het album te herzien en bepaalde delen opnieuw op te nemen. En dat resultaat horen we nu op dit album. The Hunt opent met een krachtige track, genaamd The Heat And The Cold War. Heerlijk gitaargeweld en drumgeweld verwelkomt deze Vlaamse luisteraar. Tot het indie-gehalte van de band naar boven komt gedreven en we worden terug gezwierd naar de essentie van het album. Indierock!

Verdergaan doen we met The Cider Breakfast. Hoewel Cider heerlijk is om te drinken zou ik het niet drinken bij mijn ontbijt maar met deze track moet ik het misschien toch een kans geven? Gezellige indierock op hoogste niveau zorgt voor een happy gevoel binnenin. Tijdens één enkele track mogen we zelfs een geweldige blues solo waarnemen die helaas te vroeg eindigt voor deze fanatiekeling. Doorheen het album mogen we fantastische facetten ontdekken tot waartoe de band in staat is. Het evident doorheen mixen van funky, country en blues genres verwerkt in een gezellig onderonsje op de radiospeler doet mij constant hunkeren naar meer. Veel meer!

Conclusie: Dit album afdoen en in een hoekje drijven zou de druppel zijn die de emmer doet overlopen. De groep verwerkt voldoende diverse stijlen in het album waardoor de aandacht dermate bewaard kan worden dat het album uitluisteren een waar fenomeen blijkt te zijn. De release vindt plaats op 8 februari 2015 te Paradiso. De show is ondertussen wel uitverkocht.