Death Angel - The Bay Calls For Blood - Live In San Francisco

Tom Kielemoes    23 september 2015

Death Angel kan gerust omschreven worden als een van de oudjes in het thrash genre. Persoonlijk ben ik er al mee vertrouwd vanaf mijn apenjaren, met albums als The Ultra-Violence , Frolic Through The Park en Act III hadden ze alles in zich om de next big thing te worden. Helaas is dat nie zo gegaan,  of moeten we het eerder toejuichen dat ze underground gebleven zijn?

Dit live album maakt eigenlijk deel uit van de DVD Thrashumentary waar de gehele geschiedenis van Death Angel aan bod komt, de live plaat is ook apart verkrijgbaar maar slechts als vinyl. Helaas kunnen wij alleen maar de live plaat bespreken en niet de DVD. Wie deze heren al enkele malen live aan het werk gezien heeft kan alleen maar concluderen dat ze vanaf het begin je bij je keel grijpen en je niet meer loslaten. The Bay Calls For Blood is opgenomen in hun home area " The Bay Area ", vandaar ook de naam, ze zien deze live plaat dan ook als een  "honour to their roots" .

Het album opent met Left For Dead, de thrashriffs worden meteen op je losgelaten en met de typische stem van Mark Osegueda waan je je zo in de pit bij een Death Angel concert. Fallen doet er nog een schepje bovenop en ondergetekende heeft al moeite met stil te blijven zitten. In het midden van de set heeft men een klein rustmomentje met Execution - Don't Save Me, maar dit is louter het begin. Voor mij het ultieme op dit schijfje is de vertolking van Bored, een nummer die toch veel meer potentieel heeft dan de nieuwere thrashnummers van Death Angel, niet dat die slecht zijn, verre van, misschien is het omdat ik dit nummer mijn verdere interesse voor metal aangewakkerd heeft. Eindigen doen ze met het knappe Territorial Instinct - Bloodlust.

Een leuke liveplaat is dit zeker, helaas wat kort, slechts 10 nummertjes, dit kon wel ietsje meer geweest zijn en voor mij mochten er nog enkele oudjes opgestaan hebben ook. Voor Death Angel fans zou ik zeggen schaf de DVD - Thrashumantery aan, het live album maakt er daar deel van uit. En als ik de tracklist van de DVD bekijk dan lijkt deze me toch stukken interessanter dan dit live album op zijn eigen.

Tracklist

1. Left For Dead
2. Fallen