Martina Edoff - Unity

Tom V    1 oktober 2015

Martina Edoff voorziet de release van haar gloednieuwe ablum Unity op 16 oktober 2015. Deze zal uitgebracht worden op een digipack CD & Download versie. Martina Edoff heeft ondertussen al heel wat op haar kerfstok staan. Ze startte haar carrière als een zangeres maar groeide verder uit door samen te werken met Dr. Albam. Ze werd eveneens founding member van de The Poodles, een band die tot op vandaag in alle hoeken van de wereld bekend is geraakt.

We kregen onlangs het album binnen om te bespreken en wij hadden alvast niet te klagen. Onze buren daarentegen … We willen jullie trouwens allemaal gerust stellen als je met grote argusogen de naam en achtergrond van deze dame bekijkt. Ook wij kenden ze niet en haar debuutalbum passeerde vorig jaar zienderogen aan mij voorbij. Maar op het moment dat ik dit album, Unity, in de speler stak was ik benieuwd naar meer want dit is precies wat we zoeken in een melodieuze hardrock band.

Tuurlijk hoort er ook bij deze dame wat opzoekingswerk en zo wordt ze bij velen vergeleken met een andere dame in dit genre. Wat ons geheel terecht lijkt want als we niet tot in detail gaan treden merken we gelijkenissen. Doch weet Martina op een sneke manier te ontsnappen uit dat welbepaald genre. Want het is niet de artiest die telt maar de kwaliteit die ze ons brengt. Martina kan ons een clear vocal aanbieden waar de kracht uit haar stem kan laten spatten. Op die manier kan ze op een goede manier de hoge en lage tonen gemakkelijk de baas.

Zoals je wellicht duidelijk zal merken koos de artieste ervoor om in het album stevige en krachtige tracks te verwerken maar komen er ook enkele zachtere stukken aan bod. Ik denk hierbij aan ‘Moment Of Truth’ of ‘Spirit Of Love’, maar als ik eerlijk moet zijn, het doet deugd om deze elementen te mogen weervinden in het gehele plaatje. Het toont op een correcte manier aan dat Martina meer kan dan snelle, krachtige tracks te produceren.

Conclusie: Martina Edoff heeft een pareltje uitgebracht. Fans van melodieuze hardrock komen zeker aan hun trekken. Voor wie vrees op look-a-likes is die vrees ongegrond. Hoewel er gelijkenissen zijn weet ze dit perfect om te zwaaien en er haar uniek schouwspel van te maken. Op alle mogelijke vlakken (muzikaal, vocaal, …) zit alles tip top in orde. Heerlijk gewoon!