Powerwolf, Civil War en Orden Ogan - Trix Antwerpen - 1/11/2015

Tom V    3 november 2015

Afgelopen zondag 1 november kon men in Trix Antwerpen genieten van enkele toppers in het genre. Niemand minder dan Powerwolf, Civil War en Orden Ogan zakten af op de dag na Halloween. De dag waarop de doden dienen herdenkt te worden maar waar powermetal centraal stond. Dit zorgde ervoor dat deze ‘feestdag’ in allerschoonheid kon worden afgesloten met het aanwezige volk.

De melodieuze metalband Civil War mocht hierbij de boel op gang trekken en dit gebeurde al vrij vroeg op zondagavond. Omstreeks 19u15 kwamen de eerste noten door de boxen gegalmd en verwenden het aanwezige publiek met voldoende muzikale intermezzo’s. De groep die vooral voortdavert op ex-leden van Sabaton werkt al geruime tijd aan een eigen publiek en een eigen weg. Ondertussen produceren ze ook een tweede album genaamd ‘Gods And Generals’.

Wie tijdens de zomer festivals afschuimt zal de heren wellicht al regelmatig aan het werk gezien hebben maar in een zaal blijft toch steeds een uniek en fijn/intiem gebeuren. We mochten als bezoeker, toerist en luisteraar een muzikale mix aanhoren van hen voorbije albums waaruit duidelijk te merken valt dat de aanwezige fans de songteksten goed hadden ingestudeerd.  Wij mogen dan ook concluderen dat Civil War een meer dan geslaagde melodieuze set heeft gebracht en het aanwezige publiek op zijn weken bediend hebben.

Setlist Civil War:

1.        USS Monitor

2.        Saint Patrick’s Day

3.        Braveheart

4.        Gods and Generals

5.        Bay of Pigs

6.        I Will rule the Universe

7.        Rome is Falling

Hiernavolgend mocht Orden Ogan aantreden als tweede band. Ook voor deze heren zit er een leuk geschenkje in het verschiet want ze werken eveneens toe naar een gloednieuw album. De combinatie van stevige progressieve power metal leek alvast goed aan te slaan bij het aanwezige publiek. Ik moet eerlijk bekennen dat de band mij onbekend in de oren klonk maar onbekend is niet onbemind en dat was duidelijk te merken aan de hoeveelheid handen in de lucht. De band blies mij bijna een volledig uur van mijn sokken en hebben me ervan overtuig ze nauwer op te volgen.

Setlist Orden Ogan:

1.        F.E.V.E.R.

2.        Deaf Among the Blind