Trailers - Sway With The Seasons

Tom V    27 november 2015

Op 3 januari 2015 schreef onze reviewer een lovende recensie uit van het nieuwste album van Trailers. Afsluiten deed hij met de woorden 'onversneden rock'. Trailers, die voortkwamen uit Youngblood, komt vandaag met een reïncarnatie. Een herboren EP die maar 4 volwaardige tracks bevat. Laten we maar meteen melden dat de EP snoeihard binnenbeukt bij je thuis. Vices voorziet ons van een fantastische intro en een refrein die je aandacht vraagt. We voelen zelfs heel even de intentie om dat refrein keer op keer te herhalen. Dat wil al wat zeggen, nietwaar?

In vergelijking met hun vorige EP zijn ze ook op opname vlak vooruit gegaan. De kwaliteit is beduidende sterker en ook inhoudelijk is de band stevig vooruit gegaan. Er zit meer melodie in funky catch gedoe in dan voorheen. Met gebalde vuisten gaan de artiesten vooruit en kijken ze geen tel meer achterom. Ook de zanger weet zich perfect te redden tijdens de songkeuzees. Zo mogen we tijdens de track 'Man On The Radio' zelfs een iets intiemere sfeer waarnemen waarin het vocale toch een belangrijke lijkt te spelen. Hij weet ons mee te nemen op zijn manier en zijn tempo.

Elk album heeft wel een track die blijft plakken. Zo eentje waar jij gelukkig van wordt of misschien best niet naar luisters als je naar het examen moet omdat het maar herhalend blijft indeuken op je grijze hersencellen. Daarmee zijn we aangekomen bij Slow Drive. Het funky muziekgeweld sleurt je mee in alle onmogelijke posities. Huppa! Wij zijn overtuigd van deze EP. Jij ook? Of was dit schrijven onvoldoende? Luister hieronder dan heel even naar de compilatie.