Waiting For - The Hexen

Tom V    26 april 2015

Begin 2007 werd Waiting geboren. Met Dan aan de zang, Phil aan de gitaar, (Don) Juan aan de drums en Didj aan de bass. Ze beschrijven zichzelf als néo fusion metal met melodieuze invloeden. In 2008 namen ze hun eerste demo op, genaamd Becoming Cold en speelden ze menig podia plat.

We maken een sprong naar 2012 waarin ze Billy van Biohazard ontmoet hebben. Ontdaan door hun werk stelde hij voor om hun album op te nemen en 2 jaar later was het album zo goed als afgewerkt. Sinds 1 april 2015 ligt dit album nu ook in de schappen. Dit is Waiting For, dit is The Hexen. Het album opent strak met Nothing but the Beginning en de toon is onmiddellijk gezet. Zelfs met 2 dekens en 2 lakens zullen jullie er als luisteraar niet aan ontsnappen. Nu snappen we het verhaal rond het néo fusion metal gedoe en moeten we eerlijk toegeven dat we uit de Walen al heel vaak goed werk hebben mogen ontvangen.

Zin in een potje metal hardcore? Geen probleem want met de track I’m Cursed lijken ze er standvastig in geslaagd te zijn ook hardcore liefhebbend Europa te bekoren. De diverse vocale onderdanen doen goed hun werk en het vlees werd uit de kuip gerukt. Clean, grunts, … alles komt en kwam aan bod. Minpuntje is misschien dat het Engels wel met wat haar op is maar who cares … dit is goed! Dit is Waiting For! Maar muggenziften gaan we niet doen. Het album bevat namelijk enkele fijne tracks ook en die mogen jullie zelf gaan ontdekken.

Waiting For heeft hiermee een prachtig debuutalbum opgenomen, de invloeden van de producer zijn duidelijk merkbaar maar we weten nu ook in welke richting de muzikanten aan het denken zijn en dat kan alleen maar positief uitdraaien. Mosh je plat, mosh je The Hexen.

Een leuk extraatje. De titel van dit debuutalbum was hun vroegere bandnaam.

1. Nothing but the Beginning
  2. I'm Cursed