T.A.N.K - Symbiosis

Tom V    11 september 2015

T. A. N. K is back!

T.A.N.K is terug en de fans moesten er even op wachten. Het nieuwe album voorziet zijn release op 21 september 2015 en luistert naar de naam “Symbiosis”. Of het album effectief zal luisteren als je roept lijkt ons twijfelachtig maar dat jij zal luisteren als je die naam hoort lijkt ons wel geloofwaardiger. Er werd eveneens een nieuwe gitarist ingeschakeld voor dit album en hij leeft onder de naam Charly Jouglet.

Deze nieuwe toevoeging lijkt een schot in de roos te zijn.  De band brengt ons met dit album een goede mix in het melodieuze deathmetal genre en toont een stevige vooruitgang. Waar we in het begin vooral de bal voelden rollen op 1 deel van het genre bespeelt de groep nu ulitmatisch beide genres. Sommige magazines spreken van een “reinforced sound” terwijl wij wellicht eerder geneigd zijn om te spreken van een herboren T.A.N.K.

De groep brengt het kwade net niet naar boven in ons waardoor President Evil achterwege kan blijven en terug mag kruipen in zijn welgemeende kajuit. Het gehele plaatje krijgt hierdoor een iets wat modernere toets met zich mee. Fans van het melodramische deathmetal gebeuren zullen op hun tanden moeten bijten, hoewel we niet kunnen betwisten dat het progressieve rock onderdeel naar boven gebracht wordt zal niemand op zijn honger blijven zitten.

Hoewel ik het rock gehalte hier naar boven laten drijven dienen we toch een bepaalde afwerking waar te nemen doorheen alles. Zo weet de band beide mogelijke genres op een subtiele en frivole manier te combineren met elkaar.

Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de groep met dit album zal aanslaan bij de vaste fan basis maar dat ook nieuwe muziekliefhebbers zich aangetrokken zullen voelen tot dit album. Een must have!