Face To Face - Laugh Now, Laugh Later

14 juni 2011

Face To Face, De groep die begin de jaren ’90 werd opgericht en in 2004 splitte besloot om in 2008 opnieuw te starten met live optredens, heeft op 6 juni hun nieuwste album Laugh Now, Laugh Later uitgebracht. Ik had nooit verwacht dat ze ooit nog een album gingen uitbrengen maar enkele dagen geleden was het zover. De groep bracht na 9 jaar nog eens een album uit en ditmaal via People Like You Records.

Laugh Now, Laugh Later is het zevende album van de punkveteranen in een periode waar punk veel te vaak achteruit gestoken wordt. De band is alles wat een punkband moet zijn voor mij. De split in 2004 heeft ervoor gezorgd dat dit album één van de betere albums ooit is dat ze uitgebracht hebben. Helaas niet met de originele bandleden maar elk positief kantje heeft zo ook zijn negatieve kant.

Het album opent zeer sterk met een zeer chaotische track “should anything go wrong”. Deze stevige snelle track doet mij terugdenken aan hun oudere albums waar dit bijna tot het standaard pakket behoorde. Toch blijft het lied mijn zintuigen prikkelen en heb ik enorm veel zin om naar nummer 2 “It’s all about you” te gaan luisteren. Deze staat op plaats 2 in de track listen en opent met een cleane vocal zonder achtergrondgeluid. Een magisch moment op live shows altijd.

Ook track 6 “What You Came For” trekt mijn aandacht. Dit zeer ritmisch liedje laat mij spontaan mee’punken’ tijdens de vele opzwepende momenten in dit gebeuren. Ook de lyrics zijn vaak zeer sarcastisch en niet echt gericht op het dagelijkse leven. Een must voor elke punkliefhebber dus!

Over het algemeen heeft dit album mij wel kunnen bekoren. De groep heeft na 4 jaar onderbreking nog meer kracht en power opgebouwd dankzij enkele wissels van teamleden waardoor dit album echt een punkknaller is geworden!

Contact