Metallspürhunde – Kater [EP] (darkTunes Music Group)

Koen Asaert    21 november 2019

Metallspürhunde blikken terug op 20 jaar bandgeschiedenis en vieren dit met hun nieuwe EP "Kater". De Zwitserse electro-rockband presenteert 4 gloednieuwe nummers en remixes van Frozen Plasma en Nachtmahr (met een zeer zelf -ironische versie van "disharmonie").De nieuwe nummers combineren poëtisch-furieuze dansbaarheid met delicate melancholie. En met het nummer #Heidi zorgt de band nog steeds voor een grote verrassing . Pas op, want hondsdolheid is niet te genezen!

Elemente biedt aangename donkere Duitstalige electropop. Niet slecht, maar ook niks wereldschokkends. De grote explosie waarover gezongen wordt, is niet echt voelbaar. Flüchtig is een stuk meeslepender en daarom werd voor dit nummer niet toevallig een lyric video gemaakt. Game Over klinkt als een echte dansvloervuller en neigt naar een kruising tussen dark electro en Neue Deutsch Härte. #Heidi wordt door Marion Altwegg gezongen in een sappig Zwitsers-Duits dialect en is niet enkel de grootste verrassing, maar ook een echte clubhit in wording. Op Kawumm! [Frozen Plasma RMX] heeft Frozen Plasma het reeds zeer aanstekelijke nummer Kawumm! Uit het “Giftbox” album (2017) in een nog dansbaarder jasje gestoken. Uit datzelfde album komt ook ‘Disharmonie’ dat door Nachtmahr onder handen werd genomen, resulterend in Disharmonie [Nachtmahr RMX]. Doordat het net om Nachtmahr gaat, die gekend staat om zijn visuele esthetiek van uniformen en symbolen, klinkt de tekst wel heel ironisch.

De Metallspürhunde hebben een fijne neus voor verrukkelijke electro(rock). “Kater” bezorgt je geen kater, maar is wel een hondsdolle dansschijf.

“Kater” kun je hier streamen, downloaden of kopen.

Website / Facebook