Solar Fake - This Pretty Life (Out Of Line Music)

Koen Asaert    16 november 2020

Solar Fake is terug - melodieus, dansbaar en bitterzoet. Met de single "This Pretty Life" geeft het trio bestaande uit Sven Friedrich (zang), André Feller (keyboards, bas) en Jens Halbauer (drums) alvast een voorproefje van het album dat volgend jaar uitkomt.

This Pretty Life is misschien niet het meest typische nummer van Solar Fake , maar ik weet niet eens of er zelfs zoiets als HET typische nummer van ons bestaat ", zegt zanger Sven Friedrich , die laat zien dat hij het nog steeds leuk vindt om niet op veilig te spelen. En hij heeft gelijk met beide uitspraken, want enerzijds voegt "This Pretty Life" een duidelijk nieuw facet toe aan het geluid van de band, anderzijds krijgen fans alles wat ze weten en waarderen van de band: een pakkende beat, eenvoudige en toch diepgaande synth Melodieën en de onmiskenbare stem van Sven, die de luisteraar direct boeit.

This Pretty Life (Original Version), wat we de single- of videoversie kunnen noemen, wordt gevolgd door een Extended version die 1 minuut langer duurt en mijn voorkeur wegdraagt omdat je een minuut langer van deze prachtige song kunt genieten.This Pretty Life (Random Starlight RMX) geeft een elektronische darkwave transformatie aan dit nummer en komt relatief agressiever uit de hoek. This Pretty Life (Piano Version) is zoals de naam aangeeft een mooie, breekbare, emotionele versie waarin Svens mooie stem nog meer naar voor komt.

This Pretty Life mag dan niet het meest typische Solar Fake nummer zijn. Toch zal het heel vlug de harten van de Solar Fake-fans veroveren. Dit is alleszins een lekker voorsmaakje, op wat een heerlijk nieuw album belooft te worden.

This Pretty Life is o.a. hier verkrijgbaar, zowal digitaal als op MaxiCD ​​(Limited Edition).

Website / Facebook / Instagram