Coldburn - Down In The Dumps

Tom V    19 maart 2015

Afkomstig uit Leipzig, Duitsland verreist Coldburn uit zijn assen. Ze brengen ons snelle hardcore beats met old-school ritmes in verwerkt. Na de release van hun album Harsh Fangs Of Life in 2012 tourden ze als een zot doorheen Europa en de UK. Pas na die tour vonden ze tijd voor aan hun derde studio album te werken, genaamd Down In The Dumps. Deze werd via BDWH records gereleased.

Het album opent met Wish I Could. Dit is een eerder heavy groove track die naar het einde toe een stille dood sterft. Vocalist Johannes speelt daar perfect op in door zijn vocalen melodramatisch af te stemmen op het gehele plaatje. Voor wie echt een idee wil krijgen hoe het album zal klinken is deze opener dus ideaal. Je zult zeker niet voor verassingen komen te staan.

Heavy Lies The Crown is een track die me doet referen naar de band Terror. Zwaar, stevig en snel. Meer hoef ik hier niet over te zeggen. De zanger doet zijn uiterste best om alles in vlotte lijnen te laten overkomen en het lukt hem aardig. Maar wil je helemaal safe zitten dan stuur ik je door naar track 5, genaamd 'No Need'. Deze zal je met verstomming slaan en als je hem live gaat aanhoren zal het ritme van je hart uit de maat gaan slaan.

Het valt me naarmate de vordering van het album steeds meer en beter op in hoeverre de groep geΓ«volueerd is. Ze hebben hard gewerkt om met dit album een pareltje neer te poten en daar zijn ze aardig goed in gelukt. De Duitse hardcore formatie heeft er een band bij. Hardcore in de face zoals het hoort!

Track list – Down In The Dumps:
1. Wish I Could
2. Burial Hill