MEAU's nieuwste single is het campagnelied in Nederland om de aandacht te vestigen op het gevaar van 'sexting' bij jongeren, een campagne die zeer veel exposure krijgt in haar thuisland, o.a. met vertoningen op de nationale televisiezenders en bioscopen.
Met 'Stukje van mij' geeft MEAU een stem aan een kwetsbare, groeiende groep jongeren. Het is geïnspireerd op ervaringen van direct betrokkenen, het nummer vertelt over de gevolgen, de schaamte en het schuldgevoel van iemand wiens intieme beeld is doorgestuurd.
Eén op de honderd jongeren klinkt misschien weinig, maar omgerekend gaat het om zo’n 33.000 jongeren (in Nederland). Dus plaatste Meau een post op Instagram waarbij ze jongeren vroeg om hun ervaringen rond ongewenst doorgestuurde intieme beelden met haar te delen. Hieruit volgde haar nieuwe nummer ‘Stukje van mij’.
“Ik ben geraakt door deze verhalen en heb het veel te vaak van dichtbij meegemaakt dat intieme beelden ongewild zijn doorgestuurd naar mensen voor wie ze niet bedoeld waren. Het grote verschil maken we al door dit onderwerp
openlijk met elkaar te bespreken.” - MEAU
Voor dit nummer werd deze 'harde' maar realistische videoclip gemaakt, welke viraal ging in Nederland en zo maar liefst reeds 1 miljoen keer bekeken werd op YouTube!
'Stukje van Mij' is reeds meer dan een maand uit maar kreeg onlangs in Nederland een 'boost' nadat de single twee weken geleden op éénzelfde dag naast de 'TopSong' bij NPO Radio 2 ook de 'Hit van 100 'bij 100% NL én 'Alarmschijf' bij Q werd. En ook op Sky Radio, Radio538, NPO Radio 1 & 3FM is de single al te horen.
Hierdoor stootte de single vorige week door naar de negende plek in de airplaycharts en was de sterkste stijger in de TOP-40 Singles Charts (momenteel op de 10e plek).
Qua streaming presteert de single ook bijzonder goed: de Spotify teller staat reeds op 4,5 miljoen.
In Vlaanderen bracht HLN het nieuws ook al ('naaktbeelden ongewild doorsturen is niet oke') en sinds vorige week is de single te horen bij ons op Radio2.