Roger Miret and the disasters- Gotta get up now

levi deluycker    2 februari 2011

We kennen Roger Miret natuurlijk  als charismatische frontman van New York hardcore legendes Agnostic Front. Maar al acht jaar houd hij er ook een zijproject op na die zich in de streetpunkhoek situeert. Deze Roger Miret and the disasters zitten ondertussen al aan plaat nummer vier, die ze bij nieuwe broodheer People Like You uitbrengen en wat mij betreft mogen ze daar wel nog eventjes mee doorgaan. “gotta get up now” werd geproduceerd door ex-Roger Miret and the disasters en huidig Street Dogs lid Johnny Rioux, die trouwens de sublieme laatste van Flatfoot 56 ook produceerde.

Als ik zeg punkrock doe ik de band daar eigenlijk tekort aan. Boven op de streetpunk krijgen we nog invloeden te horen uit punkrock, hardcore(wat verwacht je dan ook van Roger Miret?) en zelfs reggea, zoals we op de titelsong krijgen te horen. De songs op “gotta get up now” zijn heel catchy uitgevallen en dat is natuurlijk een groot voordeel. Als je voor de tweede maal naar deze cd luistert zijn er reeds liedjes die je al kan meezingen en dat is toch wel uitzonderlijk te noemen. Qua lyrics kan je zeggen dat Roger Miret and the disasters kiest om gelijkaardige teksten als agnostic front te schrijven. Dus oproepen tot rebellie zijn legio.

Is deze cd dan ook over de gehele lijn geslaagd te noemen? Wel, er zijn een viertal nummers die me nogal geruisloos voorbijgaan, maar echte stinkers kan ik het ook niet noemen. Al kan ik zeggen dat dat misschien ook aan deze reviewer kan liggen. Trouwens er zijn nog negen andere songs te beluisteren die je dan weer wel van je sokken blazen. Ik kan iedereen “stand up and fight”, “outcast youth” en “bare- knuckle brawler” aanraden als kennismaking met deze band. Deze plaat kenmerkt zich dan ook met gedrevenheid, passie, catchy songs en gewoonweg echte punkrock!