To Live Among Wolves - (Dis)honored (Smithsfoodgroup DIY)

Koen Asaert    11 mei 2020

To Live Among Wolves is een coole naam voor een hopelijk even overtuigende hardcoreband. Deze vijf mannen uit de zeeuwse hardcore punk scene brengen een boodschap vanuit het hart.

Hun lyrics zijn verhalen uit hun levens en over hoe je leven leiden altijd betekent: opstaan voor wat jij denkt dat rechtvaardig is. Hun meest recente EP "(Dis)honored" laat To Live Among Wolves op hun meest kwetsbare zien, met hun diepste angsten uitgedrukt in de tekst

A Serpent’s Tale begint met een fijne riff en het collectief roepen van de boodschap ‘I Am Nobody’ , wat wel een goede manier is om uit de startblokken te schieten. Na deze sterke start blijft de band overtuigen met een stevig ritme, emotionele teksten en voldoende variatie. Bij Cursed Embrace voel je de pijn, verdriet, bedrog en ontgoocheling in elke geschreeuwde of gezongen zin. No Shepherd zet je even op het verkeerde been met een rustige intro. De band vliegt er echter stevig in en serveert een hoogst interessante mix van hardcore en nu metal. Prisoner tenslotte charmeert door het contrast van de harde shouts met de melodieuze gezongen refreinstukken

Ik ben niet de grootste liefhebber van hardcore. Maar deze Zeeuwse bonken van To Live Among Wolves houden hun muziek interessant, door hier en daar buiten de lijntjes van het genre te kleuren. Bovendien bieden ze niet zomaar hardcore, maar ook heartsore – hartpijn die omgezet wordt in harde maar ook erg emotionele muziek. (“Dis)honored” is hoe dan ook een sterke EP van een veelbelovende band.