Lost Weekend - Evermore

Jonas Hoflack    29 mei 2013

Lost Weekend brengt ons even terug naar de tijd van catchy rock. Met hun nieuwe album Evermore brengt de band een catchy album die mij aan een band als HIM doet denken. Toch zou het fout zijn om Lost Weekend met 1 band te gaan vergelijken. Het is een band die veel invloeden kent en die ook duidelijk in hun muziek tot uiting laat komen. Typisch voor deze band is ook het gebruik van goede gitaarsolo's waarop je vanzelf luchtgitaar begint te spelen. Ze komen vaar voor en liggen zeer goed in het oor.

Het eerste nummer, Reach For The Sky, deed mij in eerste instantie wat aan Within Temptation denken door de nogal gothic intro van het nummer. Naargelang het nummer verder valt het onmiddellijk dat dit een fout beeld was en dat het hier duidelijk niet om een gothic album zal gaan. De gitaren klinken heel erg melodisch en slepen je mee doorheen het album. Ook het uniek stemgeluid van zanger Paul Uttley zorgt ervoor dat dit eerste nummer al meteen in je hoofd blijft zitten.

Het grote aantal in verschillende stijlen merk je onmiddellijk bij de intro van het 2e nummer Love Will Find You die mij dan meer doet denken aan een band als Europe. Dit heeft vooral te maken met het keyboard die de intro grotendeels voor zijn rekening neemt. Wat ook zeer sterk is aan dit nummer is het refrein, die me doet denken aan een wat foute '80s party waar iedereen uit zijn dak gaat.

Een verrassing op dit album is het nummer Angel Sublime. Het is een rustiger en vooral gevoeliger nummer. Tijd om even achteruit te gaan leunen en te genieten van deze mooie rustige klanken. De Scorpions hadden ook nummers zoals Winds Of Change en Send Me An Angel. Diezelfde afwisseling van het genre valt ook bij Lost Weekend te bespeuren.

Om al deze bovengenoemde redenen is Lost Weekend er zeker en vast in geslaagd een toffe plaat in elkaar te boksen die veel mensen zal kunnen bekoren. Een album die zeker en vast het beluisteren waard is!

1. Reach For The Sky

2. Love Will Find You

3. Be Who You Wanne Be