The Asteroids Galaxy Tour - Bring Us Together

Kim Andriessen    7 oktober 2014

Er zijn van die bands waar zekerheid hoog in het vaandel staat. Dat de muziekliefhebber precies weet wat hem of haar te wachten staat. Een band waar dat zonder meer voor opgaat is het Deense The Asteroids Galaxy Tour.

De band rond zangeres Mette Lindberg en producer Lars Iversen veroverde de wereld in 2009 met aanstekelijke, vrolijke popmuziek. Nu, vijf jaar later, is er een nieuwe cd getiteld Bring Us Together. Op deze derde studioplaat zijn de ingrediΓ«nten nog exact hetzelfde als op het eerder verschenen Fruits (2009) en Out of Frequency (2012).

Natuurlijk heeft de medaille van zekerheid ook een andere kant. Vernieuwend is Bring Us Together zeker niet en voor het argument dat The Asteroids Galaxy Tour stilstaat valt misschien wel wat te zeggen. Maar de band uit Kopenhagen heeft een bewezen succesvol product ontwikkeld - zo werd Around The Beat gebruikt in een Apple-commercial en was Heart Attack (2012) een monsterhit op de radio – en dit buiten ze verder uit op Bring Us Together.

Op Bring Us Together staan 10 aanstekelijke frisse en vrolijke popsongs die balanceren tussen elektropop en psychedelica. De ene keer (Hurricane) slaat de balans door naar synthpop, maar vaker hebben de nummers een psychedelisch sausje. Het mooiste voorbeeld hiervan is het ijzersterke openingsduo Bring Us Together en Navigator. De gemene deler van Bring Us Together is dat alle nummers soulvol, aanstekelijk en potentiele hits zijn. Het is het bekende recept van de Deense band, maar dat stilstand bij The Asteroids Galaxy Tour geen achteruitgang betekent, bewijst Bring Us Together.

Tracklist
1. Bring Us Together
2. Navigator