Black Rabbit - Warren Of Necrosis (Eigen beheer / Hard Life Promotion)

Koen Asaert    1 maart 2020

Black Rabbit is een thrash/death metal band uit Apeldoorn, Nederland. Door een tekort aan metal bands in Apeldoorn besloten Jelle en Hidde de koppen bij elkaar te steken en creëerden Black Rabbit.

De twee gitaristen begonnen met het schrijven van nummers die geïnspireerd waren door Slayer, Kreator, Lamb of God, Testament, Death Angel, Pantera, Havok, Gojira, Obituary, Megadeth, Warbringer en Thy Art is Murder. Na wat shows en bezettingswissels groeide het duo uit tot een volledige band, die nu met trots de debuut EP ‘Warren of Necrosis’ aan de wereld presenteert. Het kleinood is voorzien van krachtig artwork door Roberto Toderico en telt 4 nummers.

La Bestia is een beestige old-school opener, die er als zoete koek ingaat als je van meer thrash-gerichte metalbands als Slayer,Carcass,Exodus e.d. houdt. Internal Death behoudt dat old-school geluid, maar is, ondanks dat het nummer goed in elkaar zit, een pak minder boeiend. Black Rabbbit is een langzamer nummer, maar komt net daardoor dreigender over. Ook hier heerst, ondanks de gave grunts, een geluid dat eerder aan thrashlegendes dan aan typische doodsmetaal doet denken. A Path Profound begint helemaal niet slecht, maar wel wat voorspelbaar. Na ongeveer twee derden van het nummer volgt een verrassende wending die het nummer ten goede komt en alsnog zorgt voor een sterke finale.

“Warren Of Necrosis” is een aangename kennismaking met Black Rabbit en hun old-school death/ thrash metal geluid. Ik zou deze veelbelovende jonge band wel aanraden om meer variatie in hun sound te steken en niet al te veel te willen klinken als bepaalde voorbeelden. Maar vooral: geloof in jezelf en durf te experimenteren.

Website / Facebook / Bandcamp