Rabia Sorda –Destruye (Out Of Line Miusic)

Koen Asaert    29 april 2020

Rabia Sorda is een unieke Mexicaans-Duitse band bestaand uit zanger Erk Aicrag (Hocico), MarcusEngel op gitaar en Maxx aan de drums en biedt een energieke ervaring, die gaat over het transformeren, vernietigen en recreëren van de wereld rondom.

Iemand als Erk Aicrag vereist geen uitgebreide introductie. Met Hocico heeft hij meegewerkt aan de geschiedenis van de harde elektronische muziek . En met Rabia Sorda slaat hij een andere muzikale richting in. Het geluid van Rabia Sorda kan worden gedefinieerd als een electronic- rock-body-metal-punk rock-bastard die geboren is om wat problemen op te wekken. Rabia Sorda betekent "Dove Razernij " Voor Erk betekent dit dat hij enkel zichzelf kan zijn en daarom doof is voor de meningen van anderen over hem, omdat ze niets betekenen voor hem.

Met de single “Destruye” wil Rabia Sorda een sonische atoombom afleveren. Het nummer zit vol krachtige geluiden en een stuwende energie. Het is de perfecte track om in te verdwalen in en op te headbangen. Destruye is een lied over het afbranden van de negatieve ervaringen uit je verleden en het bouwen van een toekomst uit de as. De teksten gaan over de pijn van het zien van iemand van wie je houdt die afdrijft in een wereld van drugsmisbruik.

Naast het originele Destruye –nummer , bevat de single remixen door de elektronische legende Leaether Strip, rijzende drum ’n’ bas-sterren Shadow Sect en Virus vs. Humans, een alter ego van Erk.

Destruye biedt een interessante crossover en mengelmoes van industrial metal, metalcore, rap en breakbeats, zonder dat het als teveel of te gemaakt over komt. Destruye (Leaether Strip Remix) is ontdaan van de gitaren en drums, en drijft vooral op voortkabbelende synthbeats en Erk’s stem. Het resultaat komt minder boos over dan het origineel. Op Destruye (Shadow Sect Remix) lijkt de zang versneld en wordt het tempo grotendeels aangegeven door een drum ‘n’ bass ritme. De song houdt voldoende woede en razernij over en had in deze vorm niet misstaan op het laatste album van Hocico “Artificial Extinction”, waarop ook al werd geëxperimenteerd met drum ‘n’ bass. Destruye (Virus vs Humans Remix) begint erg spacy en met robotstem en ontwikkelt zich van psychedelische electropop tot bevreemdende slow-motion industrial. Allemaal zeer intrigerend en werkelijk anders dan het origineel.

Op de geniale crossover-sound van Rabia Sorda, kun je moeilijk een genre plakken. Rabia Sorda laat zich niet in hokje duwen en levert met “Destruye” een zeer sterke single af met al even interessante remixen.

Website / Facebook / Instagram