Various Artists -Infacted 8 (Infacted Recordings/ Soulfood / Suburban)

Koen Asaert    31 mei 2020

"Infacted 8" is het achtste deel van de succesvolle compilatiereeks van het Duitse label Infacted Recordings en biedt ideaal luister- en vooral dansvoer voor liefhebbers van electro, EBM, futurepop en dark rave.

Ruined Conflict zetten de dansvloer in vuur en vlam met Feuer. Ondanks dat dit een techno remix is, blijft er nog heel wat van de teutoonse EBM- en futurepopstructuren over. ES23– When I’m Gone (Dungeon Remix by Reichsfeind) is een fameuze futurepop oorworm. CYTO brengt met What You’ve Got meeslepende melodieuze electropop.

Beyond Obsession pakt op Revolution from Below(Solitary Experiments Remix) uit met schitterende synthpop met een duidelijke Jaren 80 flair. De Australiërs van SHIV-R schakelen op de dark electro knaller Annihilation (Shift Remix) een versnelling hoger . God Module’s Cross My Heart werd danig onder handen genomen door ES23. Alleen jammer dat ze de rauwe vocals ook door de mixer gehaald hebben waardoor je een robotachtige stem krijgt.

Het feest je gaat door met Accessory en hun No Man Covers (Neustrohm Remix). State Of The Union uit Los Angeles schenkt bij Slither (Assemblage 23 Remix) een flinke scheut futurepop uit. Voor Vanguard mag het op Riot (Ruined Conflict Remix) wat steviger. Toch blijft het melodieuze futurepop.Digital Energy komen op Path over als een nineties boysband en daar kan zelfs een excellente (Frozen Plasma Remix) weinig aan veranderen. Probe gaat helaas met Specter teveel richting mainstream techno op en is dus niet echt mijn ding.

RROYCEMy Dearest Enemy(Dominatrix Remix) brengt een heerlijke hybride van dark electro, synthpop en darkwave. Ik ben nooit een fan geweest van de harde technomuziek van Xotox en dit nieuwe nummer Am Rande Des Universums zal daar helaas niks aan veranderen. Station Echo houdt het gelukkig veel rustiger met hun mooi synthpopsong Eyes Up (Heart Strong)

SITD zijn meesters zijn van de harsh electro en scoren dan ook probleemloos met het industrial nummer The Devil’s Tongue. Binary Park kreeg hulp van Daniel Myer voor het maken van Human en alsof dat nog niet genoeg was vroegen ze nog een zeker Rob Dust om zijn (Rob Dust's Big Beatz Mix) van het nummer te maken. Het resultaat mag er wezen, maar het tragere origineel is ook zeer mooi.

Infacted Recordings biedt met "Infacted 8" weer een fijne verzameling aan, van vooral remixversies, van electro-, EBM-, futurepop-, synthpop- en (dark ) techno-tracks, waarvan veel voor het eerst op CD en ook een paar exclusief op deze verzamelaar verschijnen. Op 3 valse noten na heb ik enorm genoten van dit album. Intussen is volume 9 van deze succesvolle verzamelreeks reeds in de maak.

Deze uitstekende compilatie cd is te verkrijgen bij Infacted Recordings en de betere (online) platenboer.

Facebook / Bandcamp