9 MM - Volle Kraft Voraus

Erik Vandamme    10 december 2012

Het Duitse 9 mm brachten een nieuw album uit "Volle Kraft Voraus", hun muzikale stijl is best te omschrijven als een wilde combinatie tussen bands als The Ramones, Iron Maiden, Kiss, Manowar, Motörhead . Zoals de titel van het album al doet vermoeden, volle kracht vooruit! Dat is beetje de tendens van het schijfje. Het is geheel in het Duits gezongen en dit zien we als een pluspunt. Weinig rust wordt ons gegund, maar het plaatje brengt je in opperste feeststemming. Een uitgelezen moment om met een stevige pint in de hand een potje te gaan headbangen.

9 mm hun grootste verdienste is dat ze je met elke song lekker loos laten gaan en de zorgen even doen vergeten. In deze sombere tijden een welkome afwisseling moeten we toegeven. De opbouw van de songs is nagenoeg steeds hetzelfde, een catchy gitaar riff, strakke drumlijn en de power-metal zang, als we dat zo mogen noemen, die door dat Duitse accent nog versterkt wordt. Om maar te zeggen, hoe eenvoudig opgebouwde songs je in vervoering kunnen brengen, het moeten niet altijd ingewikkelde technische refreinen zijn toch?

Hun grootste kracht ligt tevens bij het meezing gehalte, elke song lijkt een potentieel hit te gaan worden, we mogen ze zeker van zijn dat menig fan stevig zal staan meebrullen tijdens een van hun concerten. Daarom lijkt het me ook eerder muziek die je live moet beleven, om in de sfeer te komen neemt u best een stevig glas bier in de hand en laat je maar eens goed gaan op deze 'party rock' muziek die 9 mm ons brengt.

Dansen, dansen, feestje bouwen,koude pintjes drinken, dansen.. daar gaat het bij deze Volle Kraft Voraus vooral om. Muzikaal hoogstaand kun je het niet noemen, maar net hun eenvoud siert hen. Daarom een stevige aanrader.

Geh Mir aus den Augen
Jetzt Feiern Wir
Volle Kraft Voraus