Taste - Taste

Erik Vandamme    31 januari 2013

Taste (uiteraard niet te verwarren met de Rory Gallagher band met dezelfde naam) is een band uit Zweden. De broers Felix en Christoffer Borg brengen ons een plaat die bol staat van AOR/Melodische rock toestanden. Hun debuutalbum Taste kwam al uit in september vorig jaar. Eigenlijk was het begonnen als een soort side-project naast de bands waar ze in speelden. De muzikanten Mats Lindgren - Bass , Simon Woss - Toetsenbord werden aan de line-up toegevoegd.

Het eindresultaat mag er zijn. We krijgen een krachtige, gepolijste productie. De kennis van het bespelen van hun instrumenten straalt er volledig op uit. Dat is het eerste pluspunt, voor een debuut te zijn is dit een perfect in elkaar gestoken album geworden. Back To the Future zet alvast de toon. Stevige drumpartijen en heavy klinkend gitaren versterkt door stevig klinkende vocalen doen ons vanaf het begin al versteld staan.

Daarnaast is er het toetsenwerk dat we mogen zien als een meerwaarde. De combinatie tussen snaarinstrumenten en toetsen met het stevige drumwerk is evenwichtig en vloeit heel mooi in elkaar. Dit wil zeggen dat elk onderdeel op zich een belangrijke plaats inneemt. Een hoogtepunt is Our Dreams waar Taste zich van hun meest melodieuze kant laten zien. Een dominerende gitaar en paar prachtige solo's zorgt er voor dat we verweesd achter blijven

Een dikke pluim verdient ook de heel warme en kippenvel bezorgende stem van Christoffer Borg die ons dus niet alleen weet te raken door zijn schitterend gitaarwerk, maar ook door zijn vocale inbreng in de songs. Om die, en de al opgenoemde , reden mogen we spreken van een pareltjes van een album dat ieder AOR of Melodische Rock fan ten zeerste zal aanspreken, van begin tot einde genoten van deze gezapig klinkende plaat.

1. Back To The Future
2. Our Dreams
3. Cry For Love