Wasted Bullet- Lights Below Sunrise

levi deluycker    24 april 2011

Laat ik maar met de deur in huis vallen: Lights below sunrise bezorgt deze reviewer een paal in de broek. zo, vanaf nu laten we de vunzigheden achterwege, maar gewoon om maar eventjes duidelijk te maken wat voor een indruk onze Nederlandse vrienden van Wasted Bullet op mij gemaakt hebben. De band neemt op hun debuutalbum hardcore als hun speelbal en doet er hun eigen ding mee. Het album geeft ons negen nummers wat in totaal voor dertig minuten lekkers biedt. Ietwat jammer dat het maar zolang duurt want een extra portie hadden we zeker niet afgeslaan!

De band toont een grote variatie in nummers. Geen enkele track klinkt dus hetzelfde. Verwacht je aan hardcore met melodische aanpak, heel wat breakdowns. Ook worden de screams afgewisseld met cleane vocalen. Geen clichés wat betreft die cleane vocalen, want het zijn zeker niet van die zeikerige hoge vocalen. Al de nummers voelen ook wel emotioneel geladen, wat ons doet denken dat er in de lyrics niet vaak met loze woorden gestrooid word. Qua invloeden noemt de band The Ghost Inside, A Day To Remember en Close Your Eyes. Zelf willen we daar best wel nog even vermelden dat bij ons af en toe een Evergreen Terrace invloed door het hoofd spookte.

Hiervan hebben we dus echt wel genoten. De hoge variatie in nummers speelt daar zeker wel in mee(zo eindigt het album met een akoestische track waar de cleane zang zich volledig mag laten opmerken) maar gewoon alles aan Lights Before Sunrise zit gewoon goed in mekaar. Verwacht binnenkort trouwens een interview met de band.  Zeer sterk debuut dat we iedereen kunnen aanraden!