Freak Injection – Daddy Is The Devil (darkTunes Music Group)

Koen Asaert    7 mei 2020

Freak Injection bestaat uit een bende Franse freaks die, volgens de bio, na een eerste mystieke ontmoeting bij volle maan, een electro-rockband stichtten geïnspireerd door The Prodigy, Nine Inch Nails, Die Antwoord, Marilyn Manson, Nina Hagen en Lady Gaga.

Na supports voor Vive La Fête en Ministry in 2018, enkele singles en een goed ontvangen EP presenteren ze nu hun debuutalbum “Daddy Is The Devil”.

De veelbelovende Intro staat vol van brekende beats, aangevuld met enkel zware gitaarriffs en doet zo erg aan The Prodigy denken. De intro gaat haast naadloos over in Freaky Doll, waarop ik aangenaam kennis maak met de stem van zangeres Charlie RED. Dit nummer bied heavy rock met een punky randje. Glitters In Hell begint ook zeer rockend en evolueert naar melodieuze punkrock met enkele electronische elementen.

Crosses is aanstekelijke electro- horrorpunk met een dramatisch einde. Evil Raccoon Party serveert een smakelijke ratatouille van Neu Deutsche Härte, punk, electro en occulte rock. Sex Me zou een zeer gitaargedreven Lords Of Acid nummer kunnen zijn. MAC-F "Freaky Dog", mag zelfs op het einde zijn beste gitaarkunssten boven halen. Het punky Snakeskin maakt nog eens duidelijk dat Charlie RED over een geweldige stem beschikt.

De kwaaedaardige oorworm Daddy Is The Devil biedt indringende duivelse electro-rock. Monster Town zorgt voor een interessante kruising van horrorpunk, drum ‘n’ bass, rock en kermistechno. Het grandioze Nothing Without You is een ideaal nummer om ook eens het excellente ritmische werk van Kevin Hapexia op bass en Hector Hell GZ op drums te benadrukken. Sex Voodoo & Rock'n'Roll tenslotte blijkt een schitterend electro-gothabilly nummer, dat eerder zin in dansen dan in sex en voodoo geeft.

Freak Injection doet zich op “Daddy Is The Devil” tekort door haar muziek te omschrijven als ‘electro-rock’. Deze crossover shockrock en horrorpunk met elektronische elementen en een uitstekende zangeres, kan het namelijk ook zeer goed doen bij punks, goths en metalheads.

Het album is hier verkrijgbaar als digipak, collector bundle, stream of download.

Facebook / Bandcamp